INS Can Mas
Course categories
Skip available courses
Available courses
- Professorat editor: Anna Portal
- Professorat editor: roser peris
- Professorat editor: Roser Peris
- Professorat editor: Anna Sanchez Aguilera
Autor/a: Francesc Manel Ortiz Becerra
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)
- Professorat editor: Andrea Pérez
- Professorat editor: Ferran Segura
- Professorat editor: Xavi López
- Professorat editor: Ferran Segura
- Professorat editor: Jordi Esteve
- Professorat editor: Sergi Ortega
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: David Raboso
- Professorat editor: David Villar
- Professorat editor: Cristina Xoy
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: Ferran Segura
En aquest curs treballarem els continguts de l´assignatura "Tecnologia i Digitalització" de 3r d'ESO. D´entre altres treballarem Estructures, Mecanismes i Motors, i construirem una maqueta mòbil que apliqui els mecanismes.
- Professorat editor: Sergi Ortega
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: David Raboso
- Professorat editor: Àlex Rubio
- Professorat editor: Ferran Segura
Aquest curs està pensat per tots aquells alumnes que, estan a 4t d´ESO, tenen la Tecnologia suspesa en algun dels cursos anteriors.
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
En aquest curs aprendrem continguts útils d'Instal·lacions domèstiques, Electrònica, Pneumàtica i Sistemes de control
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: Sergi Ortega
- Professorat editor: Ferran Segura
- Professorat editor: Daniel Antequera Martinez
CURS PER A LA PREPARACIÓ DE LES PROVES DE COMPETÈNCIES BÀSIQUES CIENTÍFICO-TECNOLÒGIQUES
- Professorat editor: Victor Díaz
- Professorat editor: Nuria Justicia
- Professorat editor: Xavi López
- Professorat editor: Melanie Montenegro
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: Ferran Segura
La matèria optativa d’emprenedoria té dos objectius fonamentals: d’una banda, ajudar l’alumnat en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu i, de l’altra, fer-li prendre consciència de la necessitat de tenir iniciativa emprenedora, entesa com una actitud general que pot ser d’utilitat tant en les activitats professionals com en la vida quotidiana.
- Professorat editor: Xavier Farré
Aquest curs està creat per tal de treballar la eina moodle en l'alumnat del itinerari HS
- Professorat editor: Mònica Cols
- Professorat editor: Xavier Farré
- Professorat editor: Jean Niassy
- Professorat editor: Anna Portal
- Professorat editor: Alejandro Torres
- Professorat editor: Jean Niassy
Materials que penjarè al llarg del curs
- Professorat editor: Mònica Cols
Aquest curs tractarà de l'edat mitjana.
- Professorat editor: Cira Garcia Ros
- Professorat editor: Vanessa Molina Galisteo
- Professorat editor: Cira Garcia Ros
- Professorat editor: Cira Garcia Ros
- Professorat editor: Vanessa Molina Galisteo
- Professorat editor: Nuria Garcia Garcia
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
- Professorat editor: Oriol Olivé Torres
- Professorat editor: Anna Portal
- Professorat editor: Anna Portal
Recursos i materials
- Anna Portal: Anna Diaz
A aquest curs podràs practicar exercicis de llengua
- Professorat editor: Anna Mart
- Professorat editor: Anna Portal
Blog de llengües catalana i castellana de 3r amb la professora Yolanda Carrillo.
Benvinguts!
Material que utilizaremos en clase.
Contenidos de castellano de 2º de ESO
- Professorat editor: Angeles Martin
- Professorat editor: Pura Hurtado
- Professorat editor: Roser Peris
Treballem amb proporcionalitat
- Professorat editor: Miquel Cifre
- Professorat editor: Carlos Lopez
- Professorat editor: Laura Vinyallonga
Problemàtiques socials
La matèria Problemàtiques Socials és una matèria optativa trimestral que pretén proporcionar a l’alumnat una aproximació als problemes socials rellevants des d’una òptica interdisciplinària a partir de l’anàlisi de situacions concretes que tenen implicacions globals i locals, per despertar l’interès en les ciències socials i fomentar el pensament crític.
Les matèries optatives trimestrals, com Problemàtiques socials, s’estructuren a partir de 3 blocs temàtics, de durada també trimestral, que cada centre educatiu configurarà d’acord al seu projecte curricular.
Les ciències socials estudien les persones en tant que individus que interaccionen amb altres dins una societat o sistema social determinat, amb la finalitat de conèixer i interpretar les diverses problemàtiques a partir de l’anàlisi des de la perspectiva històrica, sociològica, política, econòmica, antropològica, demogràfica, psicològica o mediambiental, entre d'altres.
La matèria Problemàtiques socials integra algunes de les perspectives esmentades en l’anàlisi de diverses situacions, preferentment d’actualitat, que tinguin vessants globals i locals, de manera que puguin concretar- se en realitats determinades, contextualitzades i interrelacionades i, alhora, que facin referència a contextos propers a la realitat i als interessos de l’alumnat.
Alhora, la matèria Problemàtiques socials ha de poder estimular el pensament crític, tot plantejant situacions que fomentin la curiositat i el posicionament davant de dilemes i qüestions controvertides, amb competències argumentatives, i el plantejament d’alternatives per afrontar els reptes del món en què viu l’alumnat. Aquest plantejament ha de fomentar la participació de l’alumnat en la vida pública, tot contribuint al desenvolupament de la consciència ciutadana i democràtica.
Entenem per problemes socials aquelles situacions controvertides amb implicacions socials i un impacte directe amb l’entorn, que requereixen solucions i propostes d’actuació complexes. Solen ser problemàtiques arrelades o bé emergents, que han de ser tractades des dels valors de la justícia social. Sovint es poden extrapolar a situacions d’altres contextos, tot i que els orígens poden ser diversos. Generen controvèrsia perquè poden existir posicionaments diferents que han de ser debatuts i argumentats.
Les activitats que es proposin han de permetre a l’alumnat aplicar les competències pròpies de les diferents matèries vinculades a les ciències socials, com són la Història, la Història del Món Contemporani, la Geografia, l’Economia i la Història de l’Art, en contextos i casos diversos.
A tall d’exemple, el desenvolupament trimestral de la matèria es pot estructurar de manera que responguin a alguns d’aquests reptes:
- La globalització promou la interculturalitat i la diversitat cultural o, pel contrari, l’empobreix? Com es poden preservar els drets de les minories?
- Què entenem per “esclavitud moderna” dins l’economia global? A quins col·lectius afecta l’explotació laboral i el treball forçat? Com es poden combatre?
- Com funciona el comerç d’armes? Quina relació té l’augment de les despeses en armament amb la proliferació dels conflictes armats? Quin és el rol dels moviments pacifistes en el món d’avui?- L’habitatge, l’educació o la salut en el nostre entorn: un dret o un producte de luxe? Què passa en altres entorns i com es podria actuar per garantir l’accés equitatiu a aquests béns i serveis?
- Per què es produeixen les migracions en el món d’avui? Quins problemes atenyen les dones migrades al nostre país i a altres llocs?
- Per què hi ha encara persones i col·lectius minoritzats o exclosos? Qui protegeix els drets dels infants?
- És possible l’existència de sistemes agraris amb models respectuosos amb el medi ambient i el clima i que generin valor afegit per les poblacions? Com podem garantir la sobirania alimentària dels pobles i el comerç just?
- La ciutadania té prou canals per participar activament en les institucions democràtiques i en la millora de la societat? Què entenem per democràcia participativa?
Els centres educatius poden escollir qualsevol dels reptes exposats per articular la seqüència de blocs temàtics que integraran la matèria. També poden formular altres reptes de la matèria diferents que considerin rellevants.
Els reptes que cada centre seleccioni s’organitzaran de forma que l’alumnat hagi de:
- manejar informació de fonts diverses identificant, analitzant, seleccionant, contrastant, combinant i comunicant informacions en formats diferents per generar coneixement en el context de donar resposta a una problemàtica, en sentit ampli.
- mobilitzar els sabers i aprenentatges adquirits de caràcter cognitiu o instrumental propis del camp de coneixement, així com manejar els recursos disponibles i diferents formes de raonament, per interpretar i donar resposta a varietat de situacions (problemes, recerques, casos, polèmiques ...)
- revisar, estructurar i avaluar amb criteris ètics i lògics idees, pensaments o raonaments, propis o d’altres, en contextos diversos, locals o globals, de naturalesa variada, fent propostes d’acció justificades i coherents.
El professorat establirà els criteris d’avaluació per a cadascuna de les competències específiques que adaptarà a cada repte i seleccionarà els sabers i els enfocaments metodològics que consideri més adequats en funció de les orientacions presents en aquest mateix document.
Competències específiques
Competència específica 1
Identificar, seleccionar, organitzar i avaluar críticament informació, contrastant-ne la fiabilitat per resoldre preguntes plantejades de forma autònoma i crear continguts relacionats amb les ciències socials.
Competència específica 2
Aplicar els aprenentatges de manera integrada i les diverses formes de raonament pròpies de les ciències socials, per interpretar els problemes socials rellevants i plantejar alternatives, cercant i utilitzant les estratègies adequades, analitzant críticament les solucions i reformulant el procediment, si calgués.
Competència específica 3
Identificar i fer servir les idees, evidències, arguments científics que sustenten l’explicació de fenòmens i processos relacionats amb les ciències socials per adoptar una posició i interpretació personal basada en criteris científics i plantejaments ètics.
- Professorat editor: Xavier Farré
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
- Professorat editor: Laura Vinyallonga
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
- Professorat editor: Laura Vinyallonga
- Professorat editor: Vanessa Molina Galisteo
- Professorat editor: Vanessa Molina Galisteo
Documents de curs d'Història del Món Contemporani del curs 2018 - 2019.
CNC, Robòtica i impressió 3D
Estudi dels robot open source BCN 3D Moveo, Niryo, Otto DIY i inMoov, entre altres. Innovació, disseny i construcció de robots interactius per imprimir en 3D. Processos de fabricació flexible. Disseny i muntatge d’una cel·la de fabricació flexible.
- Professorat editor: Xavi López
Disseny i programació de videojocs aptes per difondre's en diferents plataformes i dispositius mòbils. Programació amb múltiples plataformes, entre elles Unity, motor de videojocs multiplataforma creat per Unity Technologies.
Disseny gràfic, modelat i animació en 2D i 3D.
Emprenedoria i monetització del sector dels videojocs, el disseny i animació.
- Professorat editor: Xavi López
Malgrat ja com a usuari implica una formació continuada, certes nocions de programació poden millorar la nostra experiència com a usuaris i esdevenir agents socials més valuosos.
En aquest curs realitzarem una lleu introducció als conceptes de programació aplicant-ho tant amb el treball amb dades (fulls de càlcul i bases de dades online) com en l'entorn web.
- Professorat editor: David Villar
La electrotècnia és la part de la tècnica que tracta de l'aplicació pràctica dels fenòmens elèctrics i magnètics i de les relacions entre ells. La finalitat de l'electrotècnia és proporcionar els coneixements necessaris per obrir un gran ventall de possibilitats en múltiples opcions de
formació més especialitzada, oferint la formació de base necessària, tant per aquell alumnat que decideix anar cap a
cicles formatius especialitzats, com pels que trien el camí de la universitat per a
determinades enginyeries.
- Professorat editor: Xavi López
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: Mònica Cols
- Professorat editor: Mònica Cols
Aquest és un curs de prova pel curs TIC i projectes
- Professorat editor: Maria Jose Gil
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
- Professorat editor: Vanessa Molina Galisteo
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
- Professorat editor: Vanessa Molina Galisteo
- Professorat editor: Anna Diaz
- Professorat editor: Oriol Olivé Torres
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
Lectures preceptives per a les PAU de Llatí
- Professorat editor: Josefet Fuentes
Informació, lectures i materials per a les PAU de Llatí i Grec
- Professorat editor: Josefet Fuentes
- Professorat editor: Josefet Fuentes
- Professorat editor: Montse Adell
- Professorat editor: Amanci Casanova Córdoba
- Professorat editor: Julio Cervantes
- Professorat editor: Miquel Cifre
- Professorat editor: Mònica Cols
- Professorat editor: Anna Diaz
- Professorat editor: Víctor Díaz Llaberia
- Professorat editor: Aida Fernandez
- Professorat editor: Josefet Fuentes
- Professorat editor: Marta Gago
- Professorat editor: Rosa Gallardo
- Professorat editor: Núria Getan Puig
- Professorat editor: Maria Jose Gil
- Professorat editor: Lola González
- Professorat editor: Toni Liarte
- Professorat editor: Jose Antonio Liarte Pareja
- Professorat editor: Carlos Lopez
- Professorat editor: Xavier Lopez
- Professorat editor: Amanda Madramany
- Professorat editor: Rosa Manau Trullas
- Professorat editor: Anna Martí
- Professorat editor: Angeles Martin
- Professorat editor: Leo Martínez
- Professorat editor: Xavier Martínez
- Professorat editor: Vanessa Molina Galisteo
- Professorat editor: Núria Monfà
- Professorat editor: Oriol Olivé Torres
- Professorat editor: Roser Peris
- Professorat editor: Jordi Polo Mercader
- Professorat editor: Anna Portal
- Professorat editor: David Raboso
- Professorat editor: Anna Sanchez Aguilera
- Professorat editor: Alejandro Torres
- Professorat editor: Anna Portal
- Professorat editor: Anna Sanchez Aguilera
- Professorat editor: Laura Vinyallonga
- Profe: Xavi López
- Profe: Jordi Polo Mercader
- Profe: profe profe
- Professorat editor: Anna Sanchez Aguilera
- Professorat editor: Anna Portal
Webquest per possibilitar el treball per projectes
- Professorat editor: Anna Portal
- Professorat editor: Anna Portal
- Professorat editor: Anna Portal