Available courses

ABP i Moodle (1r ESO)

Autor/a: Francesc Manel Ortiz Becerra
Llicència ús: Creative Commons: Reconeixement – NoComercial – CompartirIgual (by-nc-sa)

Logo de robosumo

 En aquest curs treballarem els continguts de l´assignatura "Tecnologia i Digitalització" de 3r d'ESO. D´entre altres treballarem EstructuresMecanismes i Motors, i construirem una maqueta mòbil que apliqui els mecanismes.

Aquest curs està pensat per tots aquells alumnes que, estan a 4t d´ESO, tenen la Tecnologia suspesa en algun dels cursos anteriors.



En aquest curs aprendrem continguts útils d'Instal·lacions domèstiques, Electrònica, Pneumàtica i Sistemes de control


La matèria optativa d’emprenedoria té dos objectius fonamentals: d’una banda, ajudar l’alumnat en la presa de decisions sobre el seu itinerari formatiu i, de l’altra, fer-li prendre consciència de la necessitat de tenir iniciativa emprenedora, entesa com una actitud general que pot ser d’utilitat tant en les activitats professionals com en la vida quotidiana.

Aquest curs està creat per tal de treballar la eina moodle en l'alumnat del itinerari HS

La percepció i l'anàlisi d'una realitat cada vegada més diversa i canviant, la comprensió del seu esdevenir a través del temps i la interpretació del canvi com a fruit de l'acció humana, impliquen concebre l'aprenentatge de l'alumnat com una invitació al coneixement de si mateix i del món que l'envolta, a la participació i al compromís social. Viure en societat, interactuar en l'entorn i comprendre com són les relacions que establim i les normes de funcionament que les regeixen resulten essencials perquè l'alumnat pugui assumir els seus drets i responsabilitats, exercitar la ciutadania i orientar el seu comportament cívic, qüestions aquestes d'especial importància en una etapa educativa en què l'alumnat necessita experiències formatives que li permetin construir la seva identitat i el seu entorn social, a més de desenvolupar la seva autonomia i el seu propi criteri. Aquesta complexa transició durant la secundària, en el nostre àmbit, implica posar-se en contacte amb una societat complexa que li planteja dilemes i en què ha d'aprendre a prendre decisions fonamentades. La presa de consciència dels desafiaments a què ens enfrontem en l'actualitat, així com la valoració crítica de les respostes que, al llarg de la història, s'han donat als reptes i problemes que han anat succeint-se, disposa a la joventut en situació d'actuar ja en el present per garantir la sostenibilitat del planeta i el benestar de la humanitat en el futur.

Materials que penjarè al llarg del curs 

Aquest curs tractarà de l'edat mitjana.

BENVINGUTS AL CURS DE CATALÀ DE L'AGORA 

Recursos i materials 

A aquest curs podràs practicar exercicis de llengua

Blog de llengües catalana i castellana de 3r amb la professora Yolanda Carrillo.

Benvinguts!

Material que utilizaremos en clase.

Contenidos de castellano de 2º de ESO

Continguts, materials de suport i tasques per l'alumnat de 3r d'ESO

Treballem amb proporcionalitat

Problemàtiques socials

La matèria Problemàtiques Socials és una matèria optativa trimestral que pretén proporcionar a l’alumnat una aproximació als problemes socials rellevants des d’una òptica interdisciplinària a partir de l’anàlisi de situacions concretes que tenen implicacions globals i locals, per despertar l’interès en les ciències socials i fomentar el pensament crític.

Les matèries optatives trimestrals, com Problemàtiques socials, s’estructuren a partir de 3 blocs temàtics, de durada també trimestral, que cada centre educatiu configurarà d’acord al seu projecte curricular.
Les ciències socials estudien les persones en tant que individus que interaccionen amb altres dins una societat o sistema social determinat, amb la finalitat de conèixer i interpretar les diverses problemàtiques a partir de l’anàlisi des de la perspectiva històrica, sociològica, política, econòmica, antropològica, demogràfica, psicològica o mediambiental, entre d'altres.

La matèria Problemàtiques socials integra algunes de les perspectives esmentades en l’anàlisi de diverses situacions, preferentment d’actualitat, que tinguin vessants globals i locals, de manera que puguin concretar- se en realitats determinades, contextualitzades i interrelacionades i, alhora, que facin referència a contextos propers a la realitat i als interessos de l’alumnat.

Alhora, la matèria Problemàtiques socials ha de poder estimular el pensament crític, tot plantejant situacions que fomentin la curiositat i el posicionament davant de dilemes i qüestions controvertides, amb competències argumentatives, i el plantejament d’alternatives per afrontar els reptes del món en què viu l’alumnat. Aquest plantejament ha de fomentar la participació de l’alumnat en la vida pública, tot contribuint al desenvolupament de la consciència ciutadana i democràtica.

Entenem per problemes socials aquelles situacions controvertides amb implicacions  socials i un impacte directe amb l’entorn, que requereixen solucions i propostes d’actuació complexes. Solen ser problemàtiques arrelades o bé emergents, que han de ser tractades des dels valors de la justícia social. Sovint es poden extrapolar a situacions d’altres contextos, tot i que els orígens poden ser diversos. Generen controvèrsia perquè poden existir posicionaments diferents que han de ser debatuts i argumentats.

Les activitats que es proposin han de permetre a l’alumnat aplicar les competències pròpies de les diferents matèries vinculades a les ciències socials, com són la Història, la Història del Món Contemporani, la Geografia, l’Economia i la Història de l’Art, en contextos i casos diversos.

A tall d’exemple, el desenvolupament trimestral de la matèria es pot estructurar de manera que responguin a alguns d’aquests reptes:
- La globalització promou la interculturalitat i la diversitat cultural o, pel contrari, l’empobreix? Com es poden preservar els drets de les minories?
- Què entenem per “esclavitud moderna” dins l’economia global? A quins col·lectius afecta l’explotació laboral i el treball forçat? Com es poden combatre?
- Com funciona el comerç d’armes? Quina relació té l’augment de les despeses en armament amb la proliferació dels conflictes armats? Quin és el rol dels moviments pacifistes en el món d’avui?- L’habitatge, l’educació o la salut en el nostre entorn: un dret o un producte de luxe? Què passa en altres entorns i com es podria actuar per garantir l’accés equitatiu a aquests béns i serveis?
- Per què es produeixen les migracions en el món d’avui? Quins problemes atenyen les dones migrades al nostre país i a altres llocs?
- Per què hi ha encara persones i col·lectius minoritzats o exclosos? Qui protegeix els drets dels infants?
- És possible l’existència de sistemes agraris amb models respectuosos amb el medi ambient i el clima i que generin valor afegit per les poblacions? Com podem garantir la sobirania alimentària dels pobles i el comerç just?
- La ciutadania té prou canals per participar activament en les institucions democràtiques i en la millora de la societat? Què entenem per democràcia participativa?

Els centres educatius poden escollir qualsevol dels reptes exposats per articular la seqüència de blocs temàtics que integraran la matèria. També poden formular altres reptes de la matèria diferents que considerin rellevants.

Els reptes que cada centre seleccioni s’organitzaran de forma que l’alumnat hagi de:
- manejar informació de fonts diverses identificant, analitzant, seleccionant, contrastant, combinant i comunicant informacions en formats diferents per generar coneixement en el context de donar resposta a una problemàtica, en sentit ampli.
- mobilitzar els sabers i aprenentatges adquirits de caràcter cognitiu o instrumental propis del camp de coneixement, així com manejar els recursos disponibles i diferents formes de raonament, per interpretar i donar resposta a varietat de situacions (problemes, recerques, casos, polèmiques ...)
- revisar, estructurar i avaluar amb criteris ètics i lògics idees, pensaments o raonaments, propis o d’altres, en contextos diversos, locals o globals, de naturalesa variada, fent propostes d’acció justificades i coherents.

El professorat establirà els criteris d’avaluació per a cadascuna de les competències específiques que adaptarà a cada repte i seleccionarà els sabers i els enfocaments metodològics que consideri més adequats en funció de les orientacions presents en aquest mateix document.

Competències específiques

Competència específica 1

Identificar, seleccionar, organitzar i avaluar críticament informació, contrastant-ne la fiabilitat per resoldre preguntes plantejades de forma autònoma i crear continguts relacionats amb les ciències socials.

Competència específica 2

Aplicar els aprenentatges de manera integrada i les diverses formes de raonament pròpies de les ciències socials, per interpretar els problemes socials rellevants i plantejar alternatives, cercant i utilitzant les estratègies adequades, analitzant críticament les solucions i reformulant el procediment, si calgués.

Competència específica 3
Identificar i fer servir les idees, evidències, arguments científics que sustenten l’explicació de fenòmens i processos relacionats amb les ciències socials per adoptar una posició i interpretació personal basada en criteris científics i plantejaments ètics.

Documents de curs d'Història del Món Contemporani del curs 2018 - 2019.

CNC, Robòtica i impressió 3D

Estudi dels robot open source BCN 3D Moveo, Niryo, Otto DIY i inMoov, entre altres. Innovació, disseny i construcció de robots interactius per imprimir en 3D. Processos de fabricació flexible. Disseny i muntatge d’una cel·la de fabricació flexible.

Disseny i programació de videojocs aptes per difondre's en diferents plataformes i dispositius  mòbils. Programació amb múltiples plataformes, entre elles Unity, motor de videojocs multiplataforma creat per Unity Technologies.

Disseny gràfic, modelat i animació en 2D i 3D.

Emprenedoria i monetització del sector dels videojocs, el disseny i animació.

Avui en dia estem cada cop més envoltats de sistemes informàtics automatitzats que realitzen moltes tasques que abans realitzaven persones. Tant en l'espai de participació social, d'oci com en el laboral tenim més programari implicat.
Malgrat ja com a usuari implica una formació continuada, certes nocions de programació poden millorar la nostra experiència com a usuaris i esdevenir agents socials més valuosos.
En aquest curs realitzarem una lleu introducció als conceptes de programació aplicant-ho tant amb el treball amb dades (fulls de càlcul i bases de dades online) com en l'entorn web.

La electrotècnia és la part de la tècnica que tracta de l'aplicació pràctica dels fenòmens elèctrics i magnètics i de les relacions entre ells. La finalitat de l'electrotècnia és proporcionar els coneixements necessaris per obrir un gran ventall de possibilitats en múltiples opcions de formació més especialitzada, oferint la formació de base necessària, tant per aquell alumnat que decideix anar cap a cicles formatius especialitzats, com pels que trien el camí de la universitat per a determinades enginyeries.

Aquest és un curs de prova pel curs TIC i projectesFoto introducció curs prova

Lectures preceptives per a les PAU de Llatí

Informació, lectures i materials per a les PAU de Llatí i Grec

Webquest per possibilitar el treball per projectes